Search

راهنمای خرید بهترین ویدئو پروژکتور

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور ابزار جدیدی است که برای نمایش ویدئو در فضایی مانند دیوار یا پرده نمایش استفاده می‌شود. این دستگاه در موقعیت های مختلفی از جمله کلاس های درس دانشگاه، برخی از کلاس های مدارس، در سالن های سخنرانی برای برگزاری جلسات و کنفرانس های مهم استفاده می شود. اگر معلمی هستید که می‌خواهید مفاهیم درست را واضح‌تر منتقل کنید، اگر دانش‌آموزی هستید که برای کنفرانس‌ها پاورپوینت تهیه می‌کنید، اگر می‌خواهید فیلم‌های آموزشی و مهمی را در همایش‌های خود در شهر و استان بسازید، بهتر است راهنمای خرید مقاله زیر را مطالعه کنید و نکات مهم و با ارزش آن را هنگام تهیه پروژکتور در نظر بگیرید.

ویدئو پروژکتور

 

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور

 

ویدئو پروژکتور دستگاهی است که تصاویر بزرگتر را نمایش می دهد. پروژکتور از طریق ورودی های مختلف، به دستگاه هایی مانند ویدئو، VCD، DVD، دوربین های فیلمبرداری، ویژوالایزر، لپ تاپ و کامپیوتر متصل می شود و تصویر این دستگاه ها در ابعاد بزرگتر بر روی صفحه نمایش یا در هر سطح دلخواه نمایش داده می شود. برای ساخت این محصول از ۳ فناوری شامل فناوری ۳LCD، فناوری DLP و فناوری LCOS استفاده شده است. پروژکتورها از نظر عملکرد به گروه های زیر طبقه بندی می شوند:

  • پروژکتورهای آموزشی: دارای وضوح SVGA هستند.
  • پروژکتورهای رومیزی و کنفرانسی: اکثر آنها وضوح XGA دارند.
  • پروژکتور سینمای خانگی: با وضوح ۲K، ۴K، HD و Full HD کامل می شود.
  • پروژکتور جیبی: متشکل از یک لامپ LED است که فقط در محیط های تاریک استفاده می شود و تصویری ۱۰۰ اینچی در فاصله حدود یک متری از صفحه نمایش می دهد.

راهنمای خرید پروژکتور

برای خرید این ابزار بسیار موثر، باید تمام تحقیقات را انجام دهید و باید به سایت های مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات مهم را دریافت کنید. با مطالعه این مقاله میتوانید ویژگی های مهمی که در خرید پروژکتور حائز اهمیت است را مورد توجه قرار دهید.

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید پروژکتور باید در نظر گرفت، بررسی روشنایی است. بسته به جایی که می خواهید از آن استفاده کنید، بهتر است کالای مناسب برای آن مکان خریداری کنید. به عنوان مثال بدانید اگر می خواهید از این وسیله در محیط باز استفاده کنید، بهتر است دستگاهی بخرید که میزان و شدت نور بالایی داشته باشد. البته این موضوع روی قیمت اجناس نیز تاثیرگذار است. در صورت تمایل برای کلاس های درس یا اتاق های سمینار، ۲۵۰۰ لومن نور کافی است. اما اگر فقط جلسات کاری می خواهید و نور کافی در فضا وجود دارد، ۱۰۰۰ تا ۵۰۰ لومن نور کافی است. همچنین برای سالن ها، مساجد و میدان های بزرگ، روشنایی ۳۰۰۰ لومن یا بیشتر مورد نیاز است.

کنتراست یکی از مهمترین مواردی است که هنگام خرید پروژکتور باید در نظر گرفت. کنتراست در تشخیص روشن‌ترین تصویر از تاریک‌ترین تصویر است. اگر کنتراست یک پروژکتور ۲۰۰۰ باشد،یعنی رنگ سفید ۲۰۰۰ برابر از رنگ سیاه، سفیدتر است. هر چه کنتراست بیشتر باشد، کیفیت بهتری دارد.

یک عامل مهم دیگر در نظر گرفتن عاملی به نام وضوح است. به معنای تعداد پیکسل هایی که هر یک از این دستگاه ها می توانند به صورت عمودی و افقی روی تصویر ایجاد کنند. توجه داشته باشید که هرچه وضوح دستگاه پروژکتور بالاتر باشد، کیفیت دستگاه بالاتر بوده و تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی آن دارد. انواع رزولوشن ها به شرح زیر است:

  • ۸۰۰ *۶۰۰ (SVGA): قیمت آنها مناسب است. مورد استفاده در مدارس و سینمای خانگی.
  • ۸۰۰ x1280 (WXGA): نسخه عریض وضوح XGA که در سینمای خانگی استفاده می شود.
  • ۱۹۲۰x۱۰۸۰ (Full HD): گران قیمت و مناسب برای سینماهای خانگی و سینما.
  • ۲۱۶۰ *۱۲۸۰ (۴K): بسیار گران است و بیشتر در سینما استفاده می شود.
  • ۱۰۲۴ x768 (XGA): وضوح بالاتر و مناسب برای دانشگاه ها و مشاغل.

نکات مهم هنگام خرید پروژکتور

 

نکات مهم هنگام خرید ویدئو پروژکتور

از آنجایی که پروژکتور بسیار موثر و مهم است و می توان از آن در موقعیت های حساس و کلی استفاده کرد، بهتر است به نکاتی که در این قسمت به آن می پردازیم دقت کنید و در مورد آنها فکر کنید.

  • قبل از خرید حتما ورودی های این دستگاه را با توجه به نوع نیاز خود بررسی کنید.
  • قبل از خرید، به طول عمر لامپ پروژکتور توجه کنید. زیرا به طور معمول این لامپ ها عمر مفیدی دارند و به سرعت خراب می شوند.
  • یکی از نکات کاربردی و مهم توجه به گارانتی این دستگاه می باشد. بهتر است این ابزار را با گارانتی مناسب خریداری کنید.
  • شرکت‌هایی که پروژکتورهای با کیفیت خوب را به بازار عرضه می‌کنند عبارتند از Sony، Epson، Panasonic، Hitachi، BenQ، Acer، Rico، Acer، Vivitec، Viosonic، Optma و Canon.

برای راهنمای خرید بهترین کارت شبکه بی سیم اینجا کلیک کنید.