Search

راهنمای خرید بهترین کارت شبکه بی سیم

کارت شبکه وایرلس

کارت شبکه بی‌سیم دستگاهی است که برای دریافت اینترنت یا ایجاد یک شبکه بی‌سیم داخلی استفاده می‌شود. بنابراین مکان استفاده از این محصول کامپیوتر است. کارت شبکه بی سیم، سیگنال های ارائه شده توسط نقطه دسترسی (فرستنده) ارسال را دریافت می کند و اتصال بی سیم را در رایانه تشکیل می دهد. به همین دلیل امروزه وجود این دستگاه در رایانه ها آنقدر ضروری و ضروری شده است که در اکثر لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی یافت می شود. اما رایانه های قدیمی مجبور به خرید کارت شبکه بدون سیم جداگانه هستند. از این رو کاندیداهای زیادی برای سمت خود دارد. در این مقاله از سایت آباژور سعی کنید راهنمای خرید این محصول را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

کارت شبکه بی سیم

 

راهنمای خرید کارت شبکه بی سیم

کارت شبکه بی سیم وسیله ای بسیار موثر و مهم است که در جای خود مفید و بی نظیر است. این بدان معنی است که شما هیچ دستگاه دیگری به جز کارت شبکه بی سیم نمی شناسید که بتوانید به جای آن از آن استفاده کنید. ساختار ارتباطی این نوع کارت ها مشابه کارت های شبکه سیمی است. با این تفاوت که به جای کابل و سیم از گیرنده و فرستنده امواج مغناطیسی استفاده می شود. این ابزار از دو نوع مختلف تشکیل شده است:

  • توکن های USB که می توانند از طریق پورت USB به سیستم متصل شوند و کار خود را انجام دهند.
  • کارت بی سیمی که فقط به پورت های PCIE روی مادربرد متصل می شود و کیفیت بسیار بالایی دارد و فقط در سیستم های دسکتاپ قابل استفاده است.

راهنمای خرید کارت شبکه بی سیم

ارسال و دریافت اطلاعات یکی از بهترین و مهم ترین رویدادها برای مشکلات کامپیوتری و کامپیوتری است. بدون این قابلیت ها، هیچ اطلاعاتی بین سیستم ها منتقل نمی شود. بنابراین باید بدانید که چگونه آن را بخرید.

قبل از خرید کارت شبکه بی سیم، حتما به نحوه تعریف استانداردهای این دستگاه توجه کنید. استانداردهای این ابزار شامل موارد زیر است:

  • استاندارد ۸۰۲.۱۱a با برد ۱۶ متر، سرعت ۵۴ مگابیت بر ثانیه و فرکانس ۵ گیگاهرتز.
  • استاندارد ۸۰۲.۱۱b، با برد ۵۰ متر، سرعت ۱۱ مگابیت بر ثانیه و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز
  • استاندارد ۸۰۲.۱۱g، با برد ۱۶ متر، نرخ ۵۴ مگابیت بر ثانیه و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز
  • استاندارد ۸۰۲.۱۱n، با برد ۵۸ متر، سرعت داده ۳۰۰ تا ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه و فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز
  • استاندارد ۸۰۲.۱۱ac با برد ۵۸ متر، سرعت ۷۵۰ تا ۱۷۵۰ مگابیت بر ثانیه و فرکانس ۵ گیگاهرتز

شرکت سازنده

هنگام خرید چنین اقلامی، مهم است که بدانید محصول را از کدام شرکت یا برند خریداری می کنید. به طور کلی شرکت هایی مانند Asus، Atheros، Belkin، Cisco، CNet، Dlink، JCG، Linksys، Ralink، Netgear، TP-Link و است در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. همچنین در ایران کارت های شبکه دی لینک، تی پی لینک و ایسوس فروش بیشتری دارند.

قبل از خرید کارت شبکه بی سیم به سرعت آن توجه کنید. شما بهتر می دانید که هر چه سرعت کارتان بیشتر باشد ، بهتر می توانید کارتان را انجام دهید. توجه داشته باشید که سرعت بالا به این معنی است که کارت وظیفه خود را در دریافت اطلاعات به خوبی انجام می دهد. بخصوص برای کارهای انجام شده در شرکت های بسیار بزرگ که باید چندین سیستم با هم ارتباط برقرار می کنند.

نکات مهم هنگام خرید کارت شبکه بی سیم

 

نکات مهم هنگام خرید کارت شبکه وایرلسپ

در این قسمت از مقاله سعی داریم نکاتی کوتاه، مهم و کاربردی در مورد خرید این محصول بیان کنیم تا خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید.

  • در هنگام خرید به نوع رابط نیز توجه کنید. به عنوان مثال، بدانید که اگر کامپیوتر شما نو است، باید یک پورت LAN داشته باشد.
  • اگر لپ تاپ دارید، می توانید یک کارت شبکه بی سیم نیز تهیه کنید. این کارت می تواند هم USB و هم PCMCI باشد.
  • اگر می خواهید تلویزیون خود را به شبکه وصل کنید یک کارت PCI و اگر می خواهید رایانه خود را به دورترین گوشه خانه وصل کنید یک کارت PCI بخرید.

برای اطلاع از بهترین ویدئو پروژکتور اینجا کلیک کنید.