Search

راهنمای خرید بهترین رفلکتور

رفلکتور یکی از رایج‌ترین ابزارها در صنعت عکاسی است و معمولاً زمانی از آن استفاده می‌کنید که می‌خواهید عکاسی حرفه‌ای در مقیاس بزرگ انجام دهید و باید نور را به داخل کار خود هدایت کنید. در صنعت عکاسی دستگاه های زیادی برای زیباتر شدن سوژه ساخته و استفاده می شود. اما تا زمانی که می خواهید نوری را که به هدفتان می تابد کنترل کنید و آن را در اندازه و جهتی که می خواهید هدف بگیرید، بهترین راه استفاده از بازتابنده است. معمولا کسانی که در زمینه عکاسی تبلیغاتی فعالیت می کنند، هنگام عکاسی از سوژه، نیاز به استفاده از ابزار و تجهیزات خاصی دارند تا سوژه مورد نظر را با کنتراست بیشتر و تصویری شفاف و زیباتر به مخاطب ارائه دهند. پس بهتر است نحوه خرید را در این مقاله از آباژور این دستگاه مشاهده کنید، چند نکته را ذکر می کنیم.

رفلکتور

 

رفلکتور

بازتابنده دستگاهی شبیه صفحه نمایش بزرگ است که وظیفه هدایت نور را دارد. کار با آن به این صورت است که آن را در مقابل نور نگه می دارید و بازتابنده نور را با همان زاویه ای که شما آن را نگه داشته اید، به سوژه بازتاب می دهد. کاربردهای این دستگاه برای صنعت عکاسی بسیار ارزشمند است. زیرا نور مهمترین اصل در عکاسی است. کنترل ها به این ترتیب می تواند نور شدید و قوی را به نور ملایم تبدیل کند و حتی در هوای آزاد و آفتاب به بهترین شکل آن را روی سوژه منعکس کند.

راهنمای خرید رفلکتور

برای خرید وسایلی مانند رفلکتور که برای عکاسان بسیار ضروری است باید اطلاعات کافی و محکمی داشته باشید تا چیزی که انتخاب می کنید برای شما دردسر ایجاد نکند و برای تعمیر یا خرید مجدد آن اذیتتان نکند. .

توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین موارد برای خرید این دستگاه توجه به اندازه مورد نیاز کار شما است. به عنوان مثال، بدانید که اگر می خواهید پرتره و تک چهره بگیرید، اندازه کوچک این دستگاه کفایت می کند. اما اگر مساحت سوژه ای که می خواهید عکاسی کنید بیشتر است، بهتر است از نوع بزرگتر استفاده کنید. اما در کل بدانید که سایز ۱۰۷ سانتی متری آن خوب و مناسب است و در اکثر موارد می تواند کار را با آن شروع کنید . در مورد انواع دستگاه های بزرگ، مهم است بدانید کنترل آنها دشوارتر است و ممکن است انعکاس خوبی را که به دنبال آن هستید به شما ارائه ندهند.

قبل از خرید حتما به رنگی که می خواهید در فضای عکستان غالب باشد توجه کنید. مثلاً بدانید که یک بازتابنده سفید نور را به همان رنگ و تناژ خود منعکس می‌کند و رنگ‌هایی را بدون تغییر نشان می‌دهد. بنابراین پرکاربردترین نوع آن است. نقره ای نیز بسیار خوب منعکس می شود و کنتراست بیشتری نسبت به رنگ سفید ایجاد می کند. همچنین نوعی که رنگ طلایی داشته باشد فضایی که در عکس شما ایجاد می کند گرمتر می شود. در این زمینه جالب است بدانید که برخی از رفلکتورها در رنگ های متفاوتی تولید می شوند.یعنی هر کدام از قسمت های آن یک رنگ است. برخی از آنها دارای زیپ نیز هستند که می توانید هر رنگی را روی آن نصب کنید.

نکته مهم دیگر هنگام خرید رفلکتور این است که باید قابل حمل باشد و مزاحم شما نشود. اگر رفلکتور کوچک باشد، می توان آن را به راحتی جمع کرد و در یک کیسه زیپ دار قرار داد. اما اگر بزرگ باشد، ممکن است در صورت بستن باز هم بزرگ باشد و حمل آن را دشوار کند. بنابراین برخی از شرکت ها نیز سایز جمع آوری شده را روی بسته بندی آن می نویسند تا شما کاملا در جریان قرار بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید رفلکتور

 

نکات رفلکتور

 

از آنجایی که فقط تکنسین ها و عکاسان برای خرید چنین تجهیزاتی می آیند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که اطلاعات اولیه و اطلاعاتی در مورد نحوه بررسی آنها قبل از خرید دارید. اما در این قسمت سعی داریم نکات مفید و مفید را برجسته کنیم.

  • قبل از خرید حتماً در مورد بهترین مارک رفلکتور تحقیق کنید. به عنوان مثال، برندهای West Cut و Hensel بسیار شناخته شده و قابل اعتماد هستند.
  • در هنگام خرید حتما به این توجه کنید ، آیا این اندازه رفلکتور در هنگام عکسبرداری برای در دست گرفتن مناسب است؟ !
  • اگر می خواهید از این دستگاه در استودیو استفاده کنید، بهترین رنگی که می توانید دریافت کنید نقره ای است زیرا اجازه نمی دهد نور شدید به نظر برسد.

برای آگاهی از خرید بهترین پرژکتور اینجا کلیک کنید.